Nu när katten är ute ur påsen, med Tango Gameworks och Bethesdas GhostWire : Tokyo som släpps den 25 mars , kommer det säkert fortfarande att finnas några frågor om hur spelet spelar. Tack och lov hade vi möjligheten till en hands-off förhandstitt av spelet, och vi kom därifrån imponerade och ivriga att börja rädda Tokyo och dess invånare.

Eterisk vävning i GhostWire: Tokyo.

När vi kliver in i skorna på en ung japansk kille som heter Akito, kommer vår introduktion till det övernaturliga sättet via en fusion mellan vår huvudperson och KK, en erfaren spökjägare som har funnit sig själv bli en ande. Paret kommer att ta sig an den utmanande uppgiften att hitta sanningen bakom försvinnandet i Tokyo, och slå tillbaka mot besökarna med tekniken Ethereal Weaving.

Till hans förfogande finns krafter som kan skada besökarna, till exempel en som använder vindelementet för att ta spränghål i paraply-toting, ansiktslösa fiender eller olika huvudlösa skolflickor som springer omkring. Gör tillräckligt med skada, och deras kärnor blir sårbara, och Akito kan ta tag i flera av dem samtidigt med Ethereal Weaving för att helt besegra dem.

Ett utomjordiskt Tokyo väntar i GhostWire: Tokyo

Du kan inte använda dina befogenheter utan begränsning, men att förstöra Besökarna kommer att återställa en del av dina avgifter. Akito kommer också att få tillgång till mer vapen, inklusive en båge som kan avfyra skadliga pilar som kan slå ner motståndarna i GhostWire: Tokyo . Rörelsen blir också mer flexibel, eftersom det inte verkar finnas några fallskador och stora avstånd kan tillryggaläggas med rätt kompetens.

I centrum av det hela ligger förstås Hannya, hjärnan bakom krisen. Att övervinna oddsen och förstöra hans planer kommer att vara det enda sättet att rädda Tokyos folk, såväl som Akitos egen familj. Att rensa fiender, befria områden från den spöklika dimman och absorbera förlorade andar kommer inte bara att göra Akito mer kompetent, utan också göra Tokyo säkrare.

Som sagt, inte alla andra världsliga varelser i spelet är fiender. Yokai kommer att dyka upp i hela Tokyo, med några som agerar som leverantörer, medan andra kan fångas för ännu mer kraft. Att köpa saker från en Neko yokai kommer definitivt inte att vara det konstigaste som spelare kommer att stöta på i GhostWire: Tokyo .

Akito och KK är inte ensamma och kommer att få sällskap av andra allierade som kommer att hjälpa till att ta ner Hannya. Det kommer att finnas uppdrag som kommer att dyka djupare in i dessa individer och hjälpa dem att bli karaktärer när vi räddar deras förlorade nära och kära. Sidouppdrag kommer att vara tillgängliga för Akito att fullfölja, vilket ger fler berättelser och belöningar längs vägen.

Att utforska Tokyo handlar inte bara om modern arkitektur heller, de övernaturliga händelserna kan också transportera spelare till andra världar med intressant och galen mekanik som kommer att lägga till ännu mer till upplevelsen i GhostWire: Tokyo , som balanserar action med pussellösande element.

Sammantaget verkar det som att teamet på Tango Gameworks har gjort ett fantastiskt jobb i världsbyggande, med atmosfären, action och delar av denna värld som förmedlar en övernaturlig fara och charm. Musiken förtjänar dock särskilt omnämnande för att den kompletterar spelets känsla och är fantastisk att lyssna på även utanför spelet.

Om GhostWire: Tokyo kan behålla mystiken och tillfredsställande spelupplägg under hela spelets varaktighet återstår att se. Men baserat på förhandsvisningen har den extra tiden som ägnats åt att polera spelet varit användbar, och vi kan inte vänta med att hoppa in den 25 mars.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here